kisah Aku....Kisah hidup aku...kisah si dia...

kisah Aku....Kisah hidup aku...kisah si dia...
sepanjang perjalanan hidup ku.
..

Thursday, January 3, 2013

perkara yang xdirancang part 2


Salam..hai sume..aku nak sambung story pasal cite yang x hbis tu..yang tggu kata ptus dari parents alem tu..huhu…tapi xtau nk sambung cmne..k la.. sementara aku tggu alem dill nan parents dia..aku ber “wassup” nan akak2 ksyngan aku n mmber aku sorang ni..diorang la yang tau bnde ni dari A-Z,,jadi xjd..sume diorng tau..wasap tu kiteorng wat group..”GROUP CHATOK”..heheh…tau ape tu chatok?? Aku pun wasap la diorng..

Aku : kak as..k.ana..mas...belah alem soh bawa cincin lau dtg sabah nanti..
Group : ha?? Bgus la..soh alem bawa..senang..sekali jalan..
Aku : ermm..susahla..xbt pape pun..bnde last minit…
Group : xpe za..bt kecik2 jek..jnji bnde jalan…
Aku : nthla kak as..k.ana..mas.. tggu jek la..k..
Group : doa2 jdi la ye za…
Aku : amin…

Xlama dapt msj dari alem.. :ayang..jadi la…cakap nan umi n abah..cnfirm bawa cncin…
Aku punye tekejut time tu….huhu..dia ckp lagi.. “sok p bahau beli cncin..” aku pun jawab.. “ermm..ok..” huhu..dalam ati berdebar…mlm tu gerak balik lui..cz kteorng gerak dari lui trus ke lcct..

6/12/12 (khamis)
Dekat kul 10lbh..p cari cincin..buat bekas dia..cari kain pasang..rancang nk gerak kul 12..tapi da ke lain..lewat skit jadual kami..hehehe…so..sampai kat lcct jam 4.30ptg..flght kami jam 6.25ptng..awal kami sampai..tapi terkejar2.. J ..sampai kkia jam 8.30(kota kinabalu international airpot),,penat jugak la dok dlm kapal..wpun 2jam stgh..huhu…ok sampai2..my parents da tggu kat pintu depan..so bersalaman la kami…sebelum anta hotel..kene la isi perut dulu..hehe…then baru anta diorng dekat jam 12 jugak la baru sampai hotel…

7/12/12 (jumaat)
Ok..,arini ari jumaat,,alem rancang nk berjalan lepas sembahyang jumaat,,ok la,,xkisah pun,,,arini kami niat nk p tempat seakan di “oversea”.,, hehehe,,kami panggil “AUSTRILIA MALAYSIA” hehe..tapi kami sampai kat kaki gunung jek..masa pendek sgt..perjalanan dlm 2jam..naik bukit lagi..so kami xdpt nk teruskan perjalanan yang kami impikan..huhu..da puas round2 kat kaki bukit..dan menikmati kabus2 yang ada..kami pun memulakan perjalanan balik ke k.k…sampai k.k da mlm..igtkan trus balik..rupenye abah ajak minom dulu..bukan takat minom jek..mlm tu baru bincang btol2 pasal keesokan hari punye majlis…huhu..cocet..cecet..cocet..kami wt hal kami sndri..huhu,,,tau2 diorng da hbis cite..then balik umah masing2….
Sampai jek kt umah,,sembang nan umi,,

Umi : amek,,nanti esok kat rumah zaki kami wat pelamin tau… *aku punye tekejut*
Aku : ha?? Pelamin??
Umi : iya,, zaki (sepupu 2x den) suruh buat,,dia semangat nk buat,,
Aku ; ermm,,da buat ke..
Umi : tgh buat la tu..ko jgn btau alem n mak dia pasal ade bnde ni sume..pelamin..kenduri skit..biar jek tau..
Aku : ermm..ok la cmtu..tapi den pkai baju bse jek…kurung bse..
Umi : eh..zaki xnak ko pkai bju bse..
Aku : hbis tu..mana ade baju..
Umi : ermm..xpa la..kita tgk sok mcmna..
Aku : ok,,,*dalam ati nak sgt btau alem bnde ni..huhu..tapi sabor jek *
Korang bayangkan..pelamin malam sabtu baru buat…baju tunang..ala2 nikah fitting sabtu pagi kul 10pagi..xpnh dibuat orng tau…huhu,,,

8/12/12 sabtu
Jam 7pgi da kne bgun,,siapkan ape yang ptot,,huhu,,mandi2,,trus p umah cazen aku,,,k la tlong ape yang ptot.,,umi sempat tnya lagi,,
Umi : amek ko nk mekap x?
Aku : ade mak andam ke??
Umi : ala cazen ko jugak jadi mak andam..
Aku : ermm..xpape ke dia mekap?? Ye la..kalau korang nak tau..muka aku ni tersgt la senstif tau x,,,
Umi : kalau ko nak dia boleh dtg,,
Aku : ermm boleh la,,,

Kul 12.30tghri,,mak andam pun mula jalankan kerja dia,,da siap jek,,aku msk alem..
Aku : nanti dtg sni jgn terkejut tau,,
Alem : aik,,nape??
Aku : hehe..tggu jek la..i pun terkejut tau,, *padahal buat2 terkejut,,hehe,,*
Alem :ramai sgt ke??
Aku : ala..ramai pun sedara umi,,,ade bnde lain,,
Alem : ok,,

Aku xigt diorng sampai kul bpe,,tau2 da sampai,, n majlis pun bermula,,,kebetulan pintu bilik terbukak,,so,,aku terdgr la skit2 ape yang dibincangkan,,,tiba2 sunyi jek..tau2 makcik aku dtg bilik,, soh kuar,,nak sarung cincin,,,wahhhhhh,,,,macm nk nikah kau nyah,,,,huhu,,punye ramai orng tau,,,mula jek mak dia nk sarung cincin,,tgn aku mengigil,,hehe,,xtau nape,,nebes kot,,,so,,,dari saat tu la aku bergelar tunangan orang,,,

Segala persiapan di buat dalam masa 2 hari,,pening kepala,,parents aku lagi pening,,nk handle mcm2,,hihihi,, terima kasih umi,,,abah,,n orng kg yang tolong sempurnakan majlis saya dari A-Z,,, wpun bnde last minit mcm2 boleh buat.. n korang memang the best,, love u,,, J

Kat sini aku upload sikit pic masa majlis berlangsung,,dan persiapan selama 2 hari,,




tercover pulokk,,ngee,,,,
time nak sarung cincin..*hihi..mengigil tau,,*

candid!!!

heeee,,,npk dia dari tepi jek,,,

ok,,time shopping tuk tapak cincin,,

my young sister,,love both u,,,

see,,,my cazen,,

opsss!!! posing dulu,,hehe,,

ni adik i yang penah stdy kat p,d dulu,,buka poli k,,,dia kolej uniti,,

bismillah,,

kat sini pun berkepit jugak yeee,,,

lagi,,,,

mangan time,,*makan* orang jawa phm ape tu mangan??

ni la mini pelamin yang cazen i buatkan tu,,,tq,,



inilah hasil persiapan selama 2 hari keputusan di buat,,,

4 comments:

  1. tahniah eza and alim! eh....mak pakai beg yg k.cik bagi la. kembang kuncup jap idung ni. ekekeke

    ReplyDelete
  2. cool la cerita lu . papahalpon tahniah

    ReplyDelete